Nieuw marketingcommunicatie team uit de grond stampen

Oxfam Novib moest als gevolg van het wegvallen van overheidssubsidies reorganiseren. Binnen de nieuwe afdeling Public Engagement heb ik een compleet nieuw marketing en communicatieteam samengesteld:  

  • Team van 12 man na intensieve reeks van sollicitatiegesprekken neergezet: mix van mensen van binnen en van buiten de organisatie, vaste en freelance krachten, verschillende online, content en inkoop & productie specialisten. Focus op team met elkaar laten werken
  • Communicatie strategie ontwikkeld met focus op online groei, van zenden naar ontvangersgerichte content en van ‘dit doen we altijd al zo’ naar keuzes maken op basis van analyses en (test) resultaten.
  • Communicatieplan gemaakt voor financiering groot noodhulp project door IKEA Foundation. Spanning tussen geld ontvangen en campagne voeren tegen belastingontwijking opgelost door plan met escalatie strategie, pers woordvoering en vragen en antwoordenlijst.

Resultaat: vaste manager marketing en communicatie kon aan de slag met  een draaiend team waar de schotten tussen productie, creatie en online waren weggehaald.  Team klaargestoomd om een geïntegreerde noodhulpactie voor Syrië te kunnen doen.